Reisverslag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Atje Bergsma - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Atje Bergsma - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1

Blijf op de hoogte en volg Atje

01 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 27 Februari,
Vandaag was het dan eindelijk zover: Suriname!!!!!!! Vroeg opstaan, de laatste dingetjes nog even inpakken en op weg naar Schiphol. Aangekomen op Schiphol eerst de koffer maar even inchecken, Daniël had het al voorspeld, veel te zwaar natuurlijk! Ik had 29,6 kg en mocht maar 23kg. Alles eruit halen had ook geen zin, want ik had al heel veel dingen thuisgelaten. Dus ja, ik had geen andere keuze dan bij te moeten betalen!!!! Helaas!
Op mijn ticket stond dat ik om 09.45 uur moest melden bij de gate, en het was al 9.15 uur. Dus daar werd ik wel een beetje nerveus van. Nog maar even snel een bakje drinken met alle lieverds die mij hebben weg gebracht. En toen toch redelijk snel maar door naar de gate. Bij het afscheid natuurlijk dikke tranen! En daar ging ik helemaal alleen op reis. Achteraf hadden we veel rustiger aan kunnen doen, ik had een uur vertraging en was pas rond 11.45 uur in het vliegtuig, terwijl we om 11.30 uur zouden vertrekken. Ik had een mooi plekje bij het raam, en de reis was verder prima, lekker filmpjes en series gekeken en wat gelezen en beetje geslapen. Het eten was prima, we werden goed verzorgt. Uit eindelijk landen we hier om 17.30 uur Surinaamse tijd (Er is vier uur tijd verschil met Nederland). Het was nog licht dus kon al een mooie indruk krijgen. Op het vliegveld duurde het allemaal wel erg lang, maar ja dat wist ik van te voren. Toen nog een uurtje in de taxi en kwam ik rond 20.30 uur aan bij mijn huisje aan de margarethalaan nr. 1. Daar stonden ze al op me te wachten mijn huisbaas en zijn vrouw en Sanne en Ingrid mijn twee huisgenootjes. Het huisje ziet er prima uit, alles is schoon en mijn kamer is ook prima. Voor mijn gevoel was het al midden in de nacht, en was wel moe van de reis, maar eerst natuurlijk wel even gekletst over wat zij allemaal al beleefd hebben hier. Toen een lekkere koude douche genomen en op bed. Dat was wel even raar, om dan zomaar hier te zijn waar je zolang naar toe hebt geleefd. De eerste nacht natuurlijk niet heel goed geslapen en heel vroeg wakker, dat is ook niet zo raar als je kijkt naar het tijdverschil.
Ik heb lekker rustig aan gedaan, even broodje gegeten, even wat spulletjes uitpakken voor in mijn kleine kastje (waardoor de helft nog in de koffer zit) en natuurlijk de laptop aan, ik heb hier gelukkig Wi-Fi en ben dus bereikbaar via Facebook, mail en ook via whatsapp, dus dat is ook super fijn! Om 10 uur werd ik opgehaald door mijn huisbazin voor een korte rondleiding en om een simkaart te kopen en toen weer naar huis. Mijn huisgenootjes waren niet thuis, dus ben ik eerst maar even alleen om boodschappen geweest. Ze hebben hier echt van alles en ook veel nl producten. perfect!
Inmiddels was het hier 13.00 uur en dus een mooie tijd om even met mijn moeder te Skypen, kon haar mooi een rondleiding geven door het huis. Erg leuk. Helaas is Skypen met Daniël nog niet gelukt. Hij krijgt steeds een foutmelding, dus vandaag maar weer even proberen, ik hoop echt dat het straks wel lukt.
Mijn huisgenootjes waren ook weer rond 14.00 uur thuis. We zijn verderop roti gaan halen voor het avondeten. En daarna heb ik met Ingrid heerlijk even in het zonnetje gezeten. Om 18.00 uur zijn we gaan eten, de zon is dan ook al bijna weg, de roti was lekker, alleen wel jammer dat je de kip eerst moet kluiven, waardoor je af en toe nog wel eens een botje in je mond hebt. Daarna zijn we ons klaar gaan maken voor een Poolparty. Om half 8 werden we opgehaald door de taxi en naar 597 gebracht, waar zo'n 150 ander studenten ook waren. De groep studenten die aan de Kwattaweg wonen waren er ook al. Zij hebben dezelfde huisbaas, en met hun gaan we vaak leuke dingen doen. Bij 597 werden we opgehaald door een partybus, een paar koelboxen mee vol dranken en feesten maar. We hebben denk ik een uurtje rond gereden en de drank ging bij sommigen snel. Waardoor mijn huisgenootje al redelijk aangeschoten bij de Poolparty kwam. Dus daar zijn we dan helaas ook niet heel lang geweest. hahaha. Maar het was een super gezellig avond en ik ben meteen door mijn Jetlag heen. Dus perfect. Vannacht ook heerlijk geslapen en werd Surinaamse tijd om 9 uur wakker. Prima. Eerst maar even lekker ontbijten met z'n drieën (schaaltje yoghurt met muesli) de andere meiden zijn lekker nog even gaan liggen, of aan het Skypen, ik heb even een wasje gedraaid, wat eigenlijk niet mag, want dat doet de schoonmaakster op donderdag, maar ja ik doe het toch echt liever zelf. Het is echt een hele gekke wasmachine, eigenlijk spoelt ie alleen maar even, je kan zelf het aantal minuten instellen (max 15 minuten geloof ik) en je moet er zelf water in laten lopen. Ik heb eerst maar even 9 minuten gedaan, en het zag er wel weer fris uit, daarna doe je het in een kleine centrifuge even 3 minuten draaien en je kan het ophangen. Dus je was is zo maar klaar :). En toen dacht ik, ik moet eerst maar eens een reisverslag plaatsen, dus bij deze. Ik heb al heel wat meegemaakt in die korte tijd dat ik hier ben, maar de eerste indruk is super! Ik ben benieuwd naar maandag, hoe mijn eerste stage dag zal zijn. Als het goed is koop ik vandaag een fiets en kan ik er maandag op de fiets heen, is ongeveer 20 minuten fietsen. Wat we verder vandaag gaan doen, weten we nog niet. Morgen gaan we naar white beach, even een dagje chillen op het strand. Ik ben erg benieuwd. De eerste twee echte trips zijn ook al geboekt, het weekend van 22 maart gaan we naar schildpadden kijken dat is 1 nachtje weg en het paasweekend gaan we 3 nachten weg naar de raleighvallen en voltzberg. Dat moet echt super mooi zijn! Nou dat was het wel weer voor nu, ik zal even koud douchen en dan hopelijk Skypen met Daniël.
Dikke Tut van mij

  • 02 Maart 2014 - 22:59

    Mem:

    He Atje,

    Mooi verslag.
    Succes maandag op je werkdag.
    Shantyavond was groot succes en ook beppe heeft genoten.
    Nou meid wij gaan zo koeze.
    Morgenavond maar ff skypen rond 22.00 uur onze tijd oke?
    Dikke tut van Jan en mij.
    Hoi pop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Atje

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 5433

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 24 Augustus 2014

Suriname

Landen bezocht: